Tänkvärt.

Det här med att man väljer själv hur man beter sig.
Ska man då svälja sin stolthet och bara hålla käften och gå med klumpen i magen?
Alla har ju olika känslor, alla ser olika på rätt och fel. Alla är uppfostrade på olika sätt.
Jag är uppfostrad att öppna min käft och klaga tills jag fått det på så sätt jag vill.
Det är dåligt. Men man får inte allt serverat på silverfat. Man får kämpa.
Men med kärlek, får man nog gå halva vägen var.

Jag visste inte om kärlek. Jag är ingen personläsare. Ingen människo kännare.
Jag vet bara om en person ljuger eller inte. Jag känner på mig saker som har hänt.
Men jag kan inte se på en person hur han/hon är. Därför jag nog hamna i många dåliga
folk.

Jag har klump i magen. Men nu ska jag svälja mitt ord.
Men eftersom det är inte alltid som i början, dag in dag ut. Vi mot världen osv.
Det ändras med tiden.
Times changes. Det blir annorlunda. Kärlek förändras, föråldras, dör ut?
Man får försöka hålla den vid liv.
Men det gäller och ha de där hoppet, inte bara säga. Utan kunna prata med varandra.
Istället för och bråka och skrika. Sätta sig ner och prata. Någon får tillslut ge med eller bara gå halva vägen. 


Jag menar inte det här till någon, speciellt inte till min pojkvän. Ärligt talat.
Jag har bara lite tankar som måste ut. Jag säger inte att jag är perfekt jag.
Men jag försöker. Jag lär mig.

Men min största rädlsa är och bli lämnad. Jag trodde på kärlek. Har alltid gjort.
Men nu, pratar alla om man går vidare nananana.. Vad fan har hänt?
Jag vill ju vara med en person livet ut. Varför byta? Man kan inte tröttna, kärleken kan inte dö ut.
Inte om man älskar på riktigt. Varför byta? Blir tokig på dagens samhälle.
(nu låter jag som en 50 årig gammal moral kärring)
Men jag menar är, man blir inte tillsammans med en person om man inte känner kärlek för den om man inte trivs med den. Man ska inte bli tillsammans med någon om man inte känner den.
Känner man en person, trivs med det. Så varför byta? Det finns inte bättre. Älskar man någon, är det de enda man vill ha. Visst det finns motgångar, men kämpa?
Därför jag älskar att vi har en käft, men jag hatar att många är så dåliga på och använda.
Jag har verkligen alltid mycket och säga, kan babbla babbla i flera timmar.
Har så mycket känslor, tankar och jag vet inte. Är fullproppad!

Tack för mig. Nu har lite av min luft pyst ut. PUSS


Kommentarer
Postat av: Gabriel

jag älskar dig <3

2012-04-25 @ 11:28:30
URL: http://kkija.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0